alolvovans

2013-06-12
13:59:13

Hejsan!
Hallojj! 
Jag tänkte blogga igår och lägga påp lite bilder och så, men et blev inte riktigt av. Och om ni inte vet varför så kommer ni att få veta nu!
 
Jo, jag var påväg hem från skolan. Det var väldigt varmt och solen strålade. När huset kom inom synhåll så pirrar det i min ficka. Jag tar upp mobilen och ser att det är Jessica som ringer. Hon frågade vad jag gjorde och varför... Jaa, varför går man hem från skolan? Det visade sig att jag, Jessica och mamma skulle åka till Centrum.
1: Jag skulle ha kläder till skolavslutningen
2: Jessica jobbar mittemot Centrum
3: Mamma visste inte om det men Jessica skulle köpa en tårta då det var 11 Juni igår.
Grattis mamma!!!!
Jag hittade tillsist kläder som jag var nöjd med och jag och mamma åkte hem och Jess gick till jobbet. (med tårtan, hehe) 
Hemma provade jag kläderna och mamma tog lite kort åt mig (som ni snart får se) 
Jag fixade också mina naglar så att edt skulle bli lite festligt. Jag använde ett nästan helt genomskinligt nagellack fast det var lite glittrigt. På det lite blommor och ett skyddande lack. Mitt i allt fixande kom Berit & Marve! (släktingar) 
Det blev lite fika med kakor. Pappa och Einar var på Bmx-träning så jag och mamma var själva tills det oväntade besöket av släkt. 
 
Idag..... 
*trumviiirveeeeeeelll*
Tog jag studenten!!!!
Okej, inte riktigt, jag slutade femman, men typ samma sak. 
Det var lite blandade känslor. Jag var både lite ledsen och glad. Glad för att det är ju sommarlov nue! Men ledsen för att i vår skola går det ju bara upp till årskurs fem och efter sommaren så blir det ny skola och ny klass. Att jag byter skola är spännande men jag tycker om min klass! Även om mer än  hälften av mina kompisar ska gå i samma skola som jag så känns det sorgligt att inte vara tillsammans. Efter sommaren vänjer jag mig säkert, men ändå. 
 
Men vet ni vad?  Nu kommer lite bilder!
 
Jag tycker mycket om att ta kort på blommor, djur & natur. Den här blomman fick mamma på sin dag.
Kakor är aldrig fel! Cookie Monster!! 
Mamma fick tårta <3
Avslutningskläder
Linne: Lindex - 69.50   Tröja: GinaTricot - 199   Shorts: GinaTricot - ??   Tights: Lindex - 49.90
Nagellack: Lindex - 25kr st, 3 st för 50. Du sparar 25kr om du köper tre nagellack på Lindex! Blommorna är mammas och jag vet inte var de kommer ifrån. Jag har sett liknande, eller i alla fall nagelmärken, på Ica Maxi.
Det här är jag just nu. I soffan, fortfarande med finkläderna på!
På avslutningen fick man en ros och så fick man en rulle med en liten text om varje person i klassen. I min text stod det att Henrik (läraren) skulle komma ihåg mig som den duktiga eleven som gjorde en presentation om sin semester i Tyskland på 50 min.... Men alla tyckte om den och visste inte ens att det hade tagit 50 minuter. De trodde väl att det var en kvart typ..! Det finns en till bild som jag vill visa er....
 
TÅRTAN! klassen samlade ju pengar till en klassresa, men det blev pengar öve vilket resulterade i massa fika! Tre tårtor, en enorm godisskål, en suuuuperstor bunke med jordgubbar och massa läsk och kaffe och te m.m. Tadaaaa! Min klass är BÄST! (eller nu mera var bäst..)
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Ami

Fina bilder du har tagit!

Svar: Tack, jag tycker om att ta kort! :)
Alva Lindberg

2013-06-13 @ 09:54:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: