alolvovans

2013-05-19
17:15:33

Söndag
Idag är det söndag och i morgon är det skola igen.
Jag tänker bara berätta lite kort om dagen. Som vanligt alltså. 
 
Jag sov till tio eftersom jag hade varit uppe med mamma och kollat på Eurovision Song Contest. Vi var uppe till halv ett, och Robin Stiernberg med låten You kom på 14:e plats. Danmark vann tillslut.
Mamma kom in till mitt rum vid tio och ropade att jag behövde gå upp och städa för att vi skulle få besök av Mormor Ester (gammelmormor), Lelle å Mimmi. Jag flög upp, tog på kläderna och började städa. Bra start på dagen tycker jag... 
Jag hann precis kasta i mig lite frukost så kom bilen rullandes in på uppfarten till huset. De såg sig lite omkring då Lelle inte varit här på 12-13 år. 
Vi fikade lite med Singoalla-kakor och Pågen-gifflar. De drack kaffe och pratade, sådär om gamla människor gör, och jag spelade Test For Friends på mobilen. Såhär lät det:
bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla


Hahahaha! "Bla" är ett roligt ord. :D Om man tänker på det, eller säger det många gånger. Bla, bla, bla! Hihi! När de hade åkt så kom Jessica över och vi bakade rabarberpaj. Det blev supergott! Med vaniljsås till såklart. ;) 
Idag har jag också:
Läst
Ätit de ostbågar som var kvar från gårdagens kvällsmys
Småpratat med grannarna
Spelat på mobilen
 
Jag och mamma vet inte vad vi ska äta till middag, så nu ska vi ner till någon kulig affär och försöka ta reda på det.
Hejdå

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: