alolvovans

2013-05-02
17:25:47

Handikappad...
Jag är typ HANDIKAPPAD!! 
Idag var allting bara blää! Först hade vi bara tråkiga lektioner. Typ det enda roliga var när vi på klassrådet planerade Femmornas dag och pratade lite kort om klassresan. Klassresan, inte så mycket att säga förutom: det blir kul!! Femmornas dag är något vi har haft på skolan sen, EVER. Femmorna ordnar en dag i skogen för de andra årskurserna. Tio olika roliga stationer. Man kan få poäng, från ett till tio, på varje station.
Exempel:

* Smidighetstest - ett spindelnät/snören som man ska ta sig igenom utan att nudda snörena. 
* Alla i gruppen ska balansera på en enda stol.
* Kasta vattenballonger på lekledarna - JAG! (med de övriga från klassen...) 
 
Ja, ni fattar. Massa kul. I alla år har alla alltid varit avensjuk på femmorna som får cykla runt i spåret hur de vill och ÄTA GODIS! Hahahaha, vår tur nu!! :D Moahahahahahaha! Sug på den småbarn! Skadeglädje = den bästa sorten. Men, nu kommer vi till varför jag är handikappad. Vi skulle ju ha orientering idag. (kolla föregående inlägg, längre ner på sidan) Jo, när vi kom dit så var det första jag gjorde att trilla på asfalten. Såklart. Klumpiga jag. Jag skrapade upp högra knät och stukade vänstra foten. Bra kombination... Läraren sa nåt i stil med:
-Alva du får inte göra illa dig nu. 
Med ett smile.
En mupp i klassen sa:
-Men Alva, varför sätter du dig ner på marken? 
Det gjorde asont att gå men jag är så grym så jag gjorde det ändå. När vi kom dig var det kul i två minuter. Sedan blev det svårframkomlig terräng. Pinnar, stockar, högt gräs med sunkig, vattnig, blöt mark. Inte så kul! Nikkis specialskor för hennes häl för 2000 gick sönder. Jag fick ont i huvudet och svettades som en apa och Nikki hade också ont i huvudet. Det slutade med att bådatvå gick hem en timme tidigare. 
Jippi..
Hemma tvättade jag rent såren och tog en dusch. Bara för att jag måste... En snabbdusch när man tvättar det som är nödvändigast, t.ex. håret. 
Jag tog tabletter, Alvedon, som smälter på tungan och mamma har köpt gasbinda. När jag kommer hem från Ica så letar jag efter kryckorna. Hejdå!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: