alolvovans

2013-04-23
15:37:30

Ciao! :D
Idag finns det inte så mycket att skriva om, så jag gör bara ett kortisinlägg så att ni inte tycker att det är tråkigt och plötsligt slutar att läsa. 
Tisdag = Slöjd
Idag ver det specialslöjd i skolan. Vårat nya project om ön har blivit jättestort. Vi har ön i matten, på bildlektionerna, i svenska och till och med på slöjdpassen på tisdagarna!! Sjukt.. Vi har fått veta att vi inte ska vara ensamma på ön, vi ska ha kommit dit i en grupp. I min grupp är vi sex pers. och vi ska komma överens om en flagga. Den blev asbra jö! En "val" som hoppar över vågorna i solnedgången. Superfin... Valen heter Bengt och har blivit femmornas nya snifflar, som var såå populära förra året. Det enda alla babblar om är Bengt. Valen Bengt. Hur sjukt är inte det??!! Vissa brukar be till Bengt för att de ska få tur när de spelar king på rasterna.. O.o Jag har en konstig liten klass jag. :) 
Idag fick vi ha både trä -och syslöjd. På träslöjden fick vi skissa på hur ön skulle se ut. För vi ska bygga en ö i något skumt material, inte vet jag vilket. Yay! Tror jag... eller..? 
På syslöjden ska vi göra våra egna flaggor i grupperna. Och vi fick göra en hoppande val... Jaja. 
På lördag så ska de som vill i klass fem baka och ställa ut vid Ica. Vi säljer för att få in mer pengar till klasskassan - som går till klassresan. Det ska bli kul. Vi ska sätta upp stora skyltar så att alla kan se! Plus att vi får tvåtusen kronor på torsdag för att vi ska städa en hel skog.. Vi har fått ett städområde där vi ska städa på torsdag, och om städandet blir godkänt kan vi få tvåtusen kronor till till klassen. 
Jag har typ precis kommit hem och har duschat. Nu ska jag typ läsa manga. ^^
Vet ni.. det här inlägget blev inte så kort trots allt. 
See YYaa

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: