alolvovans

2013-04-23
19:07:37

Mamma Å Jag - Jag Å Mamma
Att handla med mamma på Ica Maxi är alltid en blandning av kul, läskigt, och knäppt. Nu ska jag berätta för er om det äventyr jag och mamma har haft på Ica idag!
Det började med att när vi svängde in på parkeringen så kude mamma absolut inte bestämma var hon skulle stå då hon nästan började  gråta för att "våran" plats var upptagen... I blåsten gick vi in i entrén skojjandes om massa kuliga saker. (som jag inte nämner för att jag inte kommer ihåg vad vi skrattade åt, bara att vi gjorde det) När vi kom in följde vi traditionerna vi har och sa "Oneejj, vi glömde påsarna!!" och blippade in fyra stycken. Jag sa tar du fyra behöver vi fem, men som vanligt sket hon fullständigt i det.. Vi var tvugna att ta en omväg för att skratta åt att det finns en pennvessare under skylten "nagelvård", som vi alltid gör. Mamma sa att vi inte skulle handla för så mycket pengar, som hon alltid gör. En fjärdedel av det vi köpte var nödvändigt, som vanligt. Och på slutet brukar mammsen fråga "hur kunde det bli så dyyrrtt??!!". Vi bara råkade köpa en pytteliten blå grill för att den var söt, lite Geisha (stavning??) och myyyycccckkkkeee mer onödvändiga saker, som ett granatäpple för 22kr. :) :) :) Vi gick runt och skämtade om massa saker, föräldrar, gamla lärare och hehehe... massa saker helt enkelt!! Nu ropar hon från nedervåningen "Vi glömde köpa ris Alva! Vi har inge riiiss!". Suck.. Som vanligt då. Alltid glömmer man nåt.
Det roligaste av allt nu:
Mammas skosnöre fastnade i vagnshjulet så hon böjde sig ner för att knyta om sitt skosnöre. Jag var nåra meter bort för att välja glass. Mamma tykte att det såg ut som om jag vände mig om för att komma tillbaka till vagnen. Såå, när hon hörde steg som närmade sig ställde hon sig upp och sa "BUUU!!". Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaaaaaahahahahahahhahahahahhahaaaaaaaaaahahahahahahahahahhahahhahahahahahahahahahahahahhahahahahahaaaaaaaaaahahahahahahahahahah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Joo, nu var det ju så att det var inte jag. Det var en gammal gubbe i femtioårsåldern som stod där och kollade konstigt på mamma. Han bara fortsatte gå, men måste ha tyckt att mamma är gaaannsskkaaa konstig. Hahaha! Kuuull!!
:D
Och det var : 
ÄVENTYR PÅ ICA

Kommentarer:
#1: Mamma

Livet är för kort för att ha tråkigt...

2013-04-23 @ 19:14:59
#2: Marianne

Lysande!

2013-04-23 @ 19:30:28
#3: Ami

Tror jag ska gå o handla med er fortsättningsvis .... så där kul har inte jag det på mitt lilla Ica i Heby!

2013-04-24 @ 08:22:44
#4: Alva

Mamma är konstig... -.- Men ganska kul att handla med! :)

2013-04-24 @ 14:45:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: