alolvovans

2013-04-25
19:16:00

Städa Skog
Idag är det torsdag, alltså städdagen som hela klassen har väntat på. Vi har varit superduktiga och städat heeela skogen!! :) Vi gick i grupper. I min grupp var det, Jag, Nikki å Flippisen. Det var jättekul att "samla skräp". Visst, vi samlade ganska mycket, men det jag tror att vi faktiskt spenderade mest tid på var att fastna i kärr och sankmarker. Jag å Nikki hadde stövlar och det värsta som hände var att det blev för djupt eller att de fastnade på den kletiga bottnen. Men Flippisen hade vanliga skor och fick ta sig fram genom att hoppa från ö till ö, från sten till sten, och balansera på fällda träd. 
Det mest läskiga idag var när vi intill kärret hittade is under vattnet och jag höll på att kliva på en padda medan isen nästan rasade samman. Scarrryyy...!! (stackars padda)
Men det gick ju bra i alla fall. Resten av dagen var det fritt. Man fick vara inne eller ute. Jobba eller leka. Man kunde också hålla på med mobilerna. Jag gjorde allt möjligt. 
När vi sen slutade gick jag och Nikki hem hit och hoppade studsmatta, gungade chattade mm. Vi lärde oss att göra volter genom att först göra vanliga kullerbyttor. Yaayy! :D Det var awesome! Hehehe! 
Till sist fick vi tråkigt och tvingade Lukke att komma. Vi torterade honom och lät honom sen gå hem. Det var oxå kuligt. Einar och pappa är på Bmx träning och mamma letar förtvivlat efter sina glasögon. Hon är gammal... -.- 
Åååh, nu hittade hon dom! De låg i hennes väska hela tiden där hon faktiskt hadde letat förut! 
Ooold Peopleee! :) 
Klockan är 19.15 å det är fortfarande sol ute. Myys. 
Nu tror jag att jag ska roa mig med annat. Ute, läsa, tv, mob., rita, hjälpa mamm... Nånting.
Ses

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: