alolvovans

2013-04-21
15:48:00

Utedag
Idag har det varit en utedag för familjen Lindberg. Jag har gungat med Einar, prommenerat ner till affären och köpt mjölk och glass - med Einar, gjort en egen nöjespark med poäng-protokoll - åt Einar, hoppat studsmatta med Einar... Jag har gjort mycket med Einar idag! Och vi har bara bråkat lite.. Det är så sjuukt skönt med sool! Det kommer troligen inte komma mer snö nu. Det är vår. Blommor, fjärilar, kvitter, 16 grader ute... Jättemysigt. Det var ganska länge sedan nu jag sist kände att jag var för varm. Idag har jag gått i linne. 
I källaren har den envisa koltrastmamman byggt bo - igen!!! Det är typ tredje året i rad. Hon ligger i boet dag ut och dag in och vaktar sina små ägg. Jättesött. 
I en tidning står det att man kan vara med och döpa hönorna på Gunnesgård. Tuppen ska heta Alvar och de sex hönorna ska hete Alvis, Alva, Alva2, Alva3, Alva4, Alva5. Tycker jag! :) Yaayy! 
Igår var vi hos fam. Mattsson och kom inte hem förren vid halv elva, elva. Det var väl kuligt. 
Vet inte vad jag ska skriva..
Finns inte så mycket mer att skriva om..
Har lite ont i huvudet just nu..
Vill inte till skolan imorrn..
Hejdå..

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: