alolvovans

2013-02-28
11:09:00

IngenAningOmVadJagSkaHaFörRubrik
Heeej! :)
Ny dag nytt inlägg!
 
I dag började morgonen såhär:
Jag vaknade av att E kröp ner i min säng klockan sju på morgonen. Han låg där i några minuter, men sen blev han väl rastlös eller nåt, för hur som helst stack han. Jag var lite butter över att han väckt mig så tidigt. Det värsta av allt var: Jag kunde inte somna om!! Något av det värsta ever -  man vaknar tidigt på ett lov eller en helg och känner att man inte kan somna om! Loven är ju som gjorda för sovmorgnar! Suck... Han har alltid varit morgonpigg. När jag var liten var jag visserligen likadan, men ändå. ;) 
Eftersom mina ögonlock absolut vägrade slås igen så fick jag väl läsa lite då då. "Ondvinter" heter boken som jag läser just nu. Jag har inte kommit så långt, men hittills så verkar den ju bra. :) Jag kan rekomendera den! Här är vad som står på baksidan:
 
Tvillingarna Sunia och Wulf har vuxit upp med sin far i en liten fredlig bondby. Men så en dag förändras allt i ett slag. En märklig kyla sprider sig över trakten, stora vargspår syns i snön runt boningshusen och ryktet går att galgmän synts i skogarna. Kylan tränger sig in överallt, även i människornas hjärtan och sinnen. Ondvintern har kommit och ingen kan veta säkert vem som drabbatts, vem som går att lita på, vem som ännu inte är i Vinterkungens våld...
 
Sunia och Wulf har en speciell kontakt, de har alltid kunnat känna vad den andra känner. Men det är mycket de inte vet , om sin far, om sin härkomst och sitt mörka arv. Till slut tvingas de fly för sina liv. De träffar den gåtfulla Bergsfrun och plötsligt ställs de inför en helt ny verklighet...
 

Yepp, den boken är väldans massa bra. :D Hihi! 
Efter det åt jag lite frukost, rostat bröd med ost och skinka. Lite varm Oboy. Ingen speciellt. Jag och E är ensamma hemma då mamma är på nån coach-grejsimojs och pappa jobbar. Spelat på mammas Surfis (surfplatta) ocg jag har spelat Lego Starwars III med E - och nu sitter jag här och bloggar. <: Inget konstigt. 
 
Jag tycker om att spela Lego-spel med min lillebror. Det är faktiskt kul! Starwars, Indiana Jones, Harrypotter m.m... Kuligt, Kuligt. :)
 

Näe, nu ska jag gå upp på övervåningen och roa min lillebror, som troligen kollar på tv upp och ner i soffan just nu. Som han alltid gör... 
Bye! <33 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: