alolvovans

2013-02-23
12:11:42

LOV
Äntligen! Veckan alla längtat efter är här nu. Sportlov! Nja... Igentligen är det ju lördag, så lovet börjar faktiskt inte förren på måndag. Men ändå! :D Under lovet så ska jag:
* Sova så länge jag kan
* Sitta vid min laptop
* Läsa Manga (eftersom jag igår läste ut Hungergames)
* Kolla på tv
* Kanske hjälpa till med något hemma?
* Vara med kompisar :P

I morse vaknade jag med ett helt svullet ögonlock! :O Det ser, och känns äckligt! Usch! Undra om det är någon vagel eller något? Efter att ha legat och slappat på sängen och läst ut en mangabok så gick jag upp och åt frukost. Vid frukostbordet uppstod världens garv när familjen pratade om hur pappa lät när han nös. ^^ Tihi! Roligaste den här dagen - hittills. (Inte för jag vet om det händer nåt roligt sen meen...) Efter en frukost  gjord på ägg bacon och massans mackor med leverpastej gick jag och tog en dusch. Jag har aldrig tyckt om att duscha, men jag måste säga att känslan efter en dusch, känslan av renhet, är underbar! Speciellt med nytvättade kläder och nybäddad säng. :3 
 
Efter duschen satt jag och hade tråkigt. Bara väntade på att något kul skulle inträffa liksom. Och då kom mamma med världens roligaste förslag ever:
Rätta!
Hon jobbar som lärare och hade tagit hem lite uppgifter som en klass hade fått göra. Mitt jobb blev såklart att rätta... Fast allting är bättre än att ha tråkigt i alla fall! Nu har jag rättat och räknat ihop hur många rätt alla hade och fortfarande har jag några kvar. 
 
Men nu får ni ta och roa er själva, för nu måste jag äta lunsch! 
Ciao!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: