alolvovans

2013-03-29
10:02:52

Godis Åt Folket!!
Hejsan!
Jag tänkte skriva ett inlägg igår, men datorn typ flippade ut, så jag får väl skriva lite idag istället!
 
Igår så var det sista dagen innan Påsklovet. Det var superskönt! Men det var ingen vanlig avslutningstorsdag, det var skärtorsdagen. Jag hade ingen aning om det förrän jag kom till skolan. Där gick det runt massa fina påskkärringar på skolgården. :) Jag och Nikki bestämde oss för att göra någonting tillsammans. Vara påskkärringar! Vi gick hem till mig efter skolan och kollade på olika kläder i min garderob. Jag flippade ut för att jag inte hade några kläder. Då fick både jag och Nikki damp! Det slutade med att vi sa "vet inte" och "kanske" till allting. 
-Ska vi vara inne?
-Vet inte...
-Ute?
-Kanske...
Typ så. Efter ett tag så kom vi på den geniala idén om att sova över, och då blev man genast lite piggare igen! Alla tictac hjälpte oxå till såklart! :D Mamma var som vanligt tveksam och sa det hon alltid säger när vi ska sove tillsammans:
-Nej men Alva, är det verkligen en bra idé? Jag har faktiskt ingen lust idag. Nä, det passar inte bra idag. Bla, bla, bla!!!
Men tillsist sa hon ja. Fast om man tänker efter så var det mer som ett, suck... okej då... Om ni måste. 
Vi gick påskrunda tillslut, men utan att klä ut oss. Det ända vi gjorde var att fixa runda fina röda kinder och några prickar. Vi gjorde fina påskkort som vi lämnade fram till de som bjöd på godis. :3 Det var jag, Nikki, Einar, och Nikkis lillesyrra. Vi fick in jättemycket godis!! Omnomnom...! Men vid ett hus, när korten precis tagit slut, så öppnade en man dörren. Han hade en enorm godisskål i handen, proppfylld med gott godis! <3 <3 <3 Sen frågade han om vi hade något påskkort och vi sa att de nyss tagit slut och då svarade han ungefär, nähe ge och ta vet ni, ge och ta. Och så stängde han dörre. Jaha... :( 
Sen när vi kom hem var alla lite trötta hungriga och frusna och vi åt grillade revbensspjäll med pommes och gräddsås. Mums! Vi tvättade bort allt kladd från ansiktet och ringde sen Nikkis föräldrar. Hon fick inte sova över.... Jaha, men lovet är långt och det finns fler dagar. Vi får sova över sen! :/ Jaja.
 
Vi får se om det händer något kuligt idag som jag kan skriva om sen. 
Ses! :*

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: