alolvovans

2013-03-23
16:03:00

Molly-Guppy-Kardinaltetra
Jippi!! 
Vi ska skaffa fiiiskisar!
Vi har nu köpt växter, akvarium, dekorationer, sand/grus och mat. Jag blev lite trumpen i början för att akvariet är Einars eftersom han fyller år på måndag. Men det blev lite bättre när han kom fram och klappade mig på armen och sa
-Alva, e du ledsen? Va inte det. För vi kan turas om att mata om du vill.
Naaawww! Så gulligt av honom! <3 <3 <3

Jag, Einar, mamma och pappa kom överens om ett stort akvarium med vit sand och till en början åtta växter. Vi ska också ha lite saker där dom kan gömma sig. :) Jippi! Happy...! Vi ska ha Mollysar, Guppysar och Kardinaltetrisar. 
Jag har varit inne på en bra sida som heter Zoopet.se som vi fick rekomenderad av en tjej som jobbar på ArkenZoo-InfraCity. De är jätte trevliga och hjälpsamma där! På zoopet forskade jag lite om fiskarna. Jag har lärt mig att alla äter samma sak, förutom mollyn som vill ha lite fler alger och sånt. PH värdet måste vara nr. 7 och temperaturen i akvariet 27 - 28 grader. Man måste ha fler honor än hanar, annars jagar hanarna honorna till döds... :( Saaad...! 
Senare kanske vi ska köpa en liten vägg i akvariet så vi kan ha guppybäbisar. <3 Tihi! 
Fast jag borde nog sluta skriva nu, för jag måste städa mitt rum inför främmandet (fam. Mattsson) imorgon. 
 
Kramiz :* 

+ Jag lovar att om någon vecka när vi fått igång allting så kommer ni att få en fin bild på akvariumet! 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: