alolvovans

2013-03-24
11:01:00

Plugga, Plugga, Plugga
 Idag är det söndag den 24 mars, dagen innan Einars tioårsdag. Mamma och pappa håller på och städar igenom varenda liten vrå i huset inför besöket vi ska få idag. Jag hade skrivit besöken, men i morse ringde Fam. Mattsson och lämnade återbud. De är tydligen sjuka. Men våra gudföräldrar och Sophie kommer troligen att komma i alla fall. :) Det ska ju bli kul! 
Einar har tagit på sig en fin svart skjorta och ett par snygga jeans. Heja Einar! Snygga kläder! 
Jag håller på att plugga och plugga och plugga! Jag ligger efter i Europaresan. Jag skriver för mycket! Några är redan klara medan jag är på land ett om några meningar. Jag är kanske liiite för detaljerad... Just nu håller jag på att skriva rent min berättelse på datorn. Jag kan beätta om den lite kort för er!
 
Det handlar om en tjugotvåårig tjej vid namn Cornelia. Hon är egenkär och får allt hon vill och lite till. Hon är riktigt snobbig! Hon har drömt om att få åka på lyxresa till Spanien ända sedan hon var tolv år gammal och läste Spanska i skolan. Nu har hennes dröm gått i uppfyllelse. Hon och den lilla chiuhauhan Pompe ska åka på den där lyxresan till Spanien nu, tio år senare. Men... Ett litet problem uppstår. Hon kliver på fel plan och kommer helt plötsligt till Nederländerna! Hon träffar på en elak man som försöker lura henne på pengar. Hon kommer vidare till Belgien och hamnar på ett hemskt hotell! Men hon möter en mycket trevlig tjej som sedan blir hennes vän. Hon kommer till Luxemburg och där går äntligen ett plan till Spanien!! Men...
 
Boken heter Benelux - en misslyckad resa. Man får följa med Cornelia på hennes resa till Beneluxländerna, väster om Tyskland. Hihi! Budskapet är att man inte ska vara elak och snobbig. Man ska bry sig mer om vänner och familj än om pengar, inte tvärrt om. Och det kommer Cornelia till slut att lära sig. Hihi! Jag är så poetisk! :3 
Men nu måste jag plugga vidare!
 
See You Later - Alligator!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: