alolvovans

2013-03-22
19:49:59

Uppträdande
¡Hola
 
Jag, Nikki och några  andra kompisar skulle göra en teater till revyn. Vi tränade vid några tillfällen. Men nu så slutade det med att typ alla började bråka så jag och Nikki gick. Vi slutade. Sa upp oss. :) Jag och min bästis gick runt på skolgården och pratade lite om teater grejen. Jag sa till henne att jag ville vara med i en teater, men en teater där man har kul på repetitionerna och inte måste ta allt seriöst exakt hela tiden. Och jag ville ha kul! Det skulle inte heller vara bråk. Det är så en teater/pjäs ska vara! Man ska inte göra det för att man känner sig tvungen till det på något sätt. När jag räknade upp de enkla kraven tänkte jag på pjäsen Guldkusten som jag gjorde med fem andra personer från klassen. Vi hade jättekul på vara repetition, men fick ändå ihop en bra teater. Vissa gånger skrattade man så mycket att man låg duppelvikt på golvet!  ska en pjäs vara! Så det så. Jag tror att andledningen till att vi inte hade ett ända bråk och alltid jätteroligt var för att det totalt var två tjejer i Guldkusten -pjäsen. Killarna bråkar inte lika mycket. :) 
Jag och Nikki har nu börjat smida planer med tre andra personer från klassen, och fler skådespelare ska det bli. Det ska vara fjantigt och roligt. <3 :D Mer tänker jag inte berätta av vissa orsaker... Heh...! 
 
 
Adiós!

Kommentar:
#1: Klara Sörgardt

Hej min lilla mupp jag hade tänkt och fråga vad teatern handlar om men vi kan ju ta det i skolan och jag är hemskt ledsen att jag startade bråket det var inte med flit och jag ville inte att vi skulle bråka i am so sorry. Jag vill oxå gärna ha lite teater tips eftersom du går/gick på teater det skulle vara kul❤❤
Med vänlig hälsning, Operamormor
ps lite långa meningar men skit samma❤❤❤

Svar: Hihi! Det gör absolut inget att ni bråkade. Lite synd bara att ni är osams hela tiden typ. :) Jag och de som nu är med i den har lixom lovat att inte berätta för någon, sorry. Men jag kan säga att det är typ kommedi och vi kommer nog klanta oss rejält! :) Och det där med tips... Nja, jag vet inte vad du vill ha för tips. :/ Jag vet inte heller vad jag kan ge dig för tips. Men du Operamormor, det är kul att du läser bloggen i alla fall! :D
Alva Lindberg

2013-03-25 @ 21:03:27
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: