alolvovans

2013-03-13
17:29:18

Världens Bästatste
Hej alla glada!
(förutom mamma - för hon är negativ :D)
 
Idag är det onsdag och jag har varit i skolan idag också. Jag mötte Matildis och Nikki vid 07:55 och så gick vi tillsammans till skolan. Jag höll på att trilla och fick typ en hjärtattack när dom sprang och bokstavligen hoppade på mig!! Shit, era skummisar -.- 
När vi kom dit så sjöng alla för Alex som fyller år idag. Det är lätt att komma ihåg eftersom Jessi fyller år idag. Grattis syster!! <3 
Första lektionen var läsning. Jag fick gå iväg två gånger för att snyta mig. :/ Inte så kul! Efter det jobbade vi med europaresan, som jag förresten kommit väldigt långt med. Hela femton sidor faktiskt! :) Efter det hade vi rast som vanligt. Nothing special. Jag var med Nikki och lite med Kajsis och Nellow. Vi typ bara babblade och åkte på isen i blommlådan. c: Like always. Sen var det dax för idrott. Eftersom doktor Ivan sa att jag inte fick ha idrott och springa omkring på två veckor så kunde inte jag vara med. Fast det blev inga sura miner för det! Jag, nellow, kajsis, E.S, och Majjjis satt vid en varsin iPhone på bänkarna. Hihi! 
Kuligt!
Sen gick vi tillbaka till klassrummet igen och jobbade med svenska. Jag hann typ inte göra någonting... Var typ en femtonminuterslektion.  Efter det var det dax för en ovanligt tidig lunch, eftersom fyrorna och femmorna - vi!, skulle på en konsert med elever från musikskolan. Jippi... Det blev fisk till lunch. Gott! :D 
På konserten satt jag bredvid Nikki. Jag började asgarva åt Axel, för framför honom satt en vuxen man, och han såg inte ett skit! Jo förresten, han såg en stoor ryggtavla! Hahaha! Skadeglädje, den bästa sorten!! Asså, de spelar ju bra, men när man sitter bredvid sin bästis kan man inte låta bli att börja asgarva åt vissa låtar...! Hihi! 
 
Jaa, och sen var det inte så mycket mer. Träffade Jessi och sa grattis, åkte buss tillbaka till skolan, hämtade väskan i kapprummet, och började sakta men säkert börja prommenera hemåt. 
Och nu är jag här! :D 
 
Varför det här inlägget heter "Världens Bästaste" kan jag ju berätta nu. Idag ska vi äta en av mina favvo rätter till middag! Jag har två stycken:
1) Kyckling i vitlökssås med gnocci pasta
2) Helstekt oxfilé med rödvinssås, timjanskum och potatisgratäng
Det är så sjuuukt gott! Och idag ska Jessis födelsedagsmiddag bli...
.
.
.
.
Alternativ nummer två!! Helstekt oxfilé med rödvinssås, timjanskum och potatisgratäng! Pommefriets till E som hatar potatisgratäng ;) Omnomnom...!
Jag kan lägga ut en bild sen på den underbara rätten via mobilen. Kan kanske skriva ner recceptet oxå! Hihi!
Kram på er :* 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: